עיצוב פנים, מעצב פנים
צור קשר גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
עיצוב פנים
עיצוב הבית
עיצוב משרדים
עיצוב חדרים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
עיצוב דירות
עיצוב מטבחים
עיצוב חדרי שינה
עיצוב חנויות
מעצב פנים
אדריכלות פנים
קורס עיצוב פנים

עיצוב הבית לפי הפאנג שוואי

פנג שוואי היא שיטה סינית עתיקה לסידור חפצים ומבנים השואפת להגיע להרמוניה עם הטבע. משמעות המילה פנג שוואי היא "רוח ומים" שמקורה בציטוט מספרי קבורה סינים עתיקי יומין. הפנג שוואי נמדד לפי מצפן מיוחד הנקרא "לופן" כחלק מאסכולת המצפן המתמקדת בשינויים אשר חלים על הסביבה לאורך זמן. על פי מסורת הפנג שוואי בעת עיצוב הבית יש לקחת בחשבון גורמים שונים כגון: התקופה שבה נבנה המבנה, זמן הכניסה למבנה, מיקום המבנה, התחשבות בסביבת המבנה וגם זהות הדיירים בו. חסידי שיטת הפנג שוואי טוענים שבאמצעות דרך חיים זו ניתן לתזמן מהלכים עסקיים ואף לשמור על בריאות הדיירים ולאבחן בעיות.

מסורת הפנג שוואי
עיצוב הבית בשיטת הפנג שוואי יוצרת תחושה של שלווה ורוגע ומשלבת בין החומר לנפש בצורה אסתטית. שיטת הפנג שוואי היא טרנד סוחף שלא מאבד מן הפופולאריות הרבה שלו. שיטת הפנג שוואי נפוצה בעולם כולו ונהוג להשתמש בה בעיצוב של חנויות, משרדי עבודה וחדרים שונים בבית כמו חדר השינה, חדר הרחצה והסלון.  העיצוב לפי הפנג שוואי יוצר אווירה נעימה אשר לפי המסורת תורמת להצלחה ואושר. שיטת הפנג שוואי שמה דגש על מיקום הרהיטים בחדר ובחירת הצבעים המשתלבים במרחב לפי כללים ברורים. למשל, יצירת חיץ בין הבית לסביבה הלא הרמונית על ידי שתילה של צמחים, הימנעות מחסימת כניסת האור לבית או האיסור של תליית מראות בכניסה לבית.

עקרונות הפנג שוואי
תורת הפנג שוואי נסמכת על מספר עקרונות. ין ויאנג, הפכים השלובים זה בזה ואינם ניתנים להפרדה. בעיצוב הבית השאפה היא להגיע לאיזון בניהם. ישנו שימוש גם בחמשת האלמנטים: עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. אלמנטים אלו מתארים פינות שונות במבנה או כל דבר אחר ביקום. עקרון נוסף הוא הצ´י המסמלת את אנרגיה הנמצאת בכל אדם צומח או דומם.
מפת אתר | צור קשר